Ekonomi

Skytech ve Hyundai televizyon grubunda iş birliğine imza attı

Skytech, televizyon kümesinde Hyundai’nin 5 ülkedeki üretim, satış, pazarlama ve dağıtım haklarını aldı

TV, uydu alıcısı ve küçük mesken aletleri dalında faaliyet gösteren Skytech, TV kümesinde Hyundai’nin 5 ülkedeki üretim, satış, pazarlama ve dağıtım haklarını aldığını imza merasimiyle duyurdu. Şirket, 3 yıl boyunca Hyundai marka televizyon üreterek Türkiye, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Sırbistan ve Hırvatistan’a satışını gerçekleştirecek. Bu iş birliği kapsamında orta vadede Skytech, Hyundai’nin 25 ülkedeki tek tedarikçisi olmayı hedefliyor.

Ünsal Group çatısı altında faaliyet gösteren Skytech, Hyundai ile gerçekleştirdiği iş birliğinin imza merasimi; Ünsal Group İdare Heyeti Lideri Şinasi Ünsal, Skytech CEO’su Uğur Ünsal ve Hyundai Avrupa Şubeler Yöneticisi Hyundae Kim’in yanı sıra Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın da iştirakiyle gerçekleşti. Hyundai’nin televizyon kümesinde 5 ülkenin üretim, satış, pazarlama ve dağıtım haklarını alan Skytech, iş birliği kapsamında, 3 yıl boyunca Hyundai markasıyla ürettiği televizyonları Türkiye, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Sırbistan ve Hırvatistan’a satacak. İş birliği doğrultusunda bugüne kadar 20 milyon dolarlık üretim yatırımı gerçekleştiren Skytech, 2024 yılına kadar yaklaşık 10 milyon dolarlık daha ek yatırım yapacak. Avrupa’da küresel satış ağı kurmayı, depo açmayı da planlayan Skytech’in maksatları ortasında Hyundai’nin televizyon teknolojileri alanında dünyadaki en büyük tedarikçisi olmak yer alıyor.

Skytech, Türkiye üretim ve ihracatına olan katkılarını artıracak

İş birliği ile ilgili görüşlerini paylaşan Ünsal Group İdare Konseyi Lideri Şinasi Ünsal, “Grup olarak; inşaat ve elektronik dallarında faaliyet gösteriyoruz. Ayrıyeten savunma endüstrisine yönelik üretim yapan başka bir elektronik şirketimiz bulunuyor. Küme olarak son derece başarılı ve verimli bir yıl geçiriyoruz. 2022 yılında yaklaşık 1,5 milyar TL ciroya ulaştık. Küme olarak 2022 yılı amaçlarımızın de üzerine çıktık. Küresel marka iş birliklerimiz ile hem küme olarak hem de teknoloji tarafında çok önemli atılımlar gerçekleştirdik ve atılımlarımıza devam ediyoruz. Skytech, ihracatı, istihdam sayıları ve küme cirosu içinde yüzde 30’a ulaşan hissesi ile kümemizin en değerli şirketlerinden. Skytech, Hyundai iş birliği ile hem küme cirosu içindeki hissesini ve pozisyonunu hem de Türkiye üretim ve ihracatına olan katkılarını artıracak. Ülkemizin ve kümemizin geleceği ismine böylesi büyük bir iş birliğine imza attığımız için son derece gururluyuz” diye konuştu.

“Türkiye televizyon pazarındaki payımızı yüzde 15’e çıkaracağız”

İş birliğini, Skytech’in ismini tüm dünyaya duyurmak için değerli bir fırsat olarak gördüklerini söyleyen Skytech CEO’su Uğur Ünsal; “Firma olarak, yıllık 3 milyon adet üretim kapasiteli, 4 adet TV, 2 adet elektrikli konut aletleri üretim çizgisi ve 4 adet tam otomatik anakart dizgi çizgisi bulunan tesisimizde 380 farklı üretim gerçekleştiriyoruz. Bugün üretimimizin yüzde 30’unu 17 ülkeye ihraç ediyoruz. Skytech’in yeni ülke ve pazarlara giriş kapısı da olacak iş birliği ile ihracat gerçekleştirdiğimiz ülke sayısını yakın gelecekte 50’ye taşıyacağız. İhracatımızı da her yıl yüzde 50 oranında büyütmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de yüzde 7 olan televizyon pazarındaki hissemizi yüzde 15’e çıkaracağız. Üretim, satış ve ciromuzda önemli bir atılım olacak iş birliği ile 2023 yılı içerisinde yalnızca Hyundai eserleri ile 30 milyon dolar, 3 yıl toplamında ise 120 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Hyundai iş birliği ile küresel marka olma yolunda adımlarımızı hızlandırırken, Türkiye’nin teknoloji üretimi konusundaki potansiyelini daha üst taşıyacağız.” açıklamalarında bulundu.

Uğur Ünsal: “Hedefimiz, dünyanın birçok ülkesindeki Hyundai temsilcisini Asya’dan Türkiye pazarına çekmek”

İş birliğinin yalnızca Skytech’in gelecek amaçlarına değil Türkiye teknolojisine, ihracatına ve üretimine de son derece kıymetli katkıları olacağına inandıklarını kaydeden Uğur Ünsal, “Teknoloji üreticisi olarak bu iş birliği ile uzun dönemde farklı ülkelere de Hyundai TV gurubu ürünlerini satmayı amaçlıyoruz. Dünyanın birçok ülkesindeki Hyundai temsilcisini Asya’dan Türkiye pazarına çekip üretim ve dağıtım planımız bulunuyor. Avrupa Gümrük Birliği içerisinde bulunan ülkemizde herhangi bir stok ya da minimum sipariş limitleri olmadan üretim gerçekleştirmeyi ve ölçek ekonomisi yaratmayı istiyoruz.” dedi.

“Skytech ile iş birliğimizin uzun yıllar devam edeceğini düşünüyoruz”

Skytech ile iş birliğinden son derece büyük memnunluk duyduğunu belirten Hyundai Avrupa Şubeler Yöneticisi Hyundae Kim; “İş birliğimizin Skytech’in Hyundai’ye olan katkılarıyla uzun yıllar devam edeceğini düşünüyoruz. Bu kapsamda ürünlerimiz ile birçok pazarda olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tecrübeli Ustasıyla Lider. %100 Garantili Hizmet. Teklif Alma Hızlı Servis Agı
Başa dön tuşu